Verblijf op Kreta - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Theseus - WaarBenJij.nu Verblijf op Kreta - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Theseus - WaarBenJij.nu

Verblijf op Kreta

Door: Theseus

Blijf op de hoogte en volg Theseus

29 Januari 2016 | Griekenland, Kreta

Op Kreta werden we eerst ontvangen door koning Minos en zijn echtgenote. Daarna werden we opgesloten en vanuit daar wachtten we op het moment dat we het labyrint in moesten om het op te nemen tegen de Minotaurus. Ariadne, de dochter van Minos, kwam 's nachts naar de gevangenis waar we in zaten en gaf me een draad. De draad kon ik gebruiken om de volgende dag de weg terug uit het labyrint te vinden.
De volgende dag bracht koning Minos mij en de andere kinderen dus naar de ingang van het labyrint. Hij sprak ons toe. Daarna smeekten de kinderen of ze niet naar binnen hoefden, maar het had geen zin. We moesten het labyrint in. Ik maakte de draad die Ariadne me had gegeven aan de deur vast en nam het andere uiteinde mee. Toen ging ik op zoek naar de Minotaurus. Op het moment dat ik hem eindelijk gevonden had, kostte het me geen moeite hem te doden, omdat de Minotaurus sliep tot het moment dat ik hem aanviel. Met behulp van de draad kon ik de weg terug vinden. De kinderen en Ariadne waren blij en dankbaar dat ik de Minotaurus had gedood. Want nu mochten ik en de kinderen terug naar Athene. Ariadne ging met ons mee op de zeilboten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theseus

Ik ben de zoon van de koning van Athene, Aigeus. Mijn moeder is Aethra.

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 1705

Voorgaande reizen:

01 Januari 2016 - 22 Januari 2016

Kreta

Landen bezocht: