Verblijf op Naxos - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Theseus - WaarBenJij.nu Verblijf op Naxos - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Theseus - WaarBenJij.nu

Verblijf op Naxos

Blijf op de hoogte en volg Theseus

09 Februari 2016 | Griekenland, Kreta

Ik kwam samen met Ariadne en de kinderen op Naxos aan. Naxos is een eiland in de buurt van Kreta. We waren allemaal heel moe en vielen meteen in slaap op het strand. Toen ik sliep heeft Dionysos Ariadne meegenomen. Naxos is namelijk een eiland van Dionysos, de god van de wijn. Toen ik wakker werd, merkte ik op dat Ariadne verdwenen was en was ik erg verdrietig. Ik heb haar de hele ochtend gezocht terwijl ik haar naam keer op keer riep. Op een gegeven moment hoorde ik de stem van Dionysos. Hij zei dat hij Ariadne had meegenomen, omdat hij met haar wilde trouwen. Dionysos was natuurlijk veel machtiger dan ik en ik begreep dat ik geen schijn van kans maakte. Dus ik gaf het maar op en besloot om met de kinderen terug naar Athene te gaan.